Én és a Windows 10

Az Én Win 10-em

Az Én Win 10-em

Telepítés

2015. augusztus 01. - MajdnemAraya

images.jpgMég valamikor 2015. januárjában csatlakoztam a Microsoft Windows Insider programhoz és egy "játszós" (értsd: régi, már nem használt) gépre, valamint egy virtuálisra is feltettem a Preview változatot.

Azt nem mondom, hogy naponta nézegettem és használtam az új rendszert, de két-három hetente azért elindítottam, letöltöttem az aktuális frissítéseket és figyeltem, hogy mi változik.

Mint a programban részt vevő, örömmel olvastam, hogy valószínűleg az elsők között leszek, aki a friss rendszert használatba vehetem, ráadásul ingyen. (A jogi, licencelési kérdésekbe most nem mennék bele, hogy kinek jár ingyen és kinek nem.)

A preview verzió ráadásul már jóval a július 29-i megjelenési dátum előtt frissítette magát a véglegesre, így picit több időm volt nézegetni a rendszert.

De most első körben a telepítésről. A saját "éles" gépemen 8.1 futott, itt a telepítés meglepően gyorsan és zökkenőmentesen zajlott le. A már pár hete az értesítési területen figyelő Windows frissítő alkalmazás pontosan úgy tette a dolgát, ahogy az elő volt írva: maga a telepítési folyamat nem tartott tovább 45 percnél, indítás után az asztalom is változatlan maradt, valamint a korábban telepített programjaim is mind a helyükön voltak. Az első benyomás tehát pozitív volt a telepítésről.

Aztán következtek a családtagok gépei, nos, itt már kicsit árnyaltabb lett a kép. Különféle márkák és különféle Windows verziók okoztak némi fejtörést, némelyik rendszer még nem töltötte le a frissítést, a másik gazdája nem jelentkezett az ingyenes frissítésért, de csak sikerült megoldani a problémákat. A lényeg, hogy mind Windows 7-ről, mind 8.1-ről sikerült frissítenem a rendszereket, viszont az is tény, hogy a mezei (egységsugarú) júzer nem biztos, hogy megbirkózik a feladattal.

Egy gép volt macerásabb (egy snsv laptop, 8.1-gyel :D ), mert itt a rendszer már letöltötte a frissítéseket, de sehogy sem volt hajlandó települni. A hiba oka valószínűleg az volt, hogy épp futott a háttérben egy Win 8.1 frissítés is, a két telepítő pedig nyilván összeveszett. A Windows Update hibaelhárító letöltése és futtatása azonban megoldotta a problémát.

Még egy kis segítség azoknak, akik nem győzik kivárni, hogy a gépük töltse le az új rendszert: az Index cikke szájbarágósan leírja lépésről-lépésre, hogy mit is kell csinálni.

A bejegyzés trackback címe:

https://azenwin10em.blog.hu/api/trackback/id/tr467671004

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2015.08.10. 08:29:06

Win 8.1-et tartalmazó laptopra simán felment. Egy másik - szintén teljesen legális - Win7-es laptopom pedig a sokadik kísérletre is a Safe OS fázisban Apply image művelet közben egyszerűen kikapcsol a gép, majd indítás után visszaáll a 7-es. MS support fórumon legalább egy tucat hasonló hozzászólást találtam, és nincs megoldás vagy válasz. S tök mindegy, hogy update a gépen vagy USB/DVD- ről boot, mert ugyanaz a folyamat.
süti beállítások módosítása