Én és a Windows 10

Az Én Win 10-em

Az Én Win 10-em

Beépített alkalmazások - 2. rész

2015. augusztus 05. - MajdnemAraya

Az előző részben már vizsgáltam néhány alkalmazást, most folytatom a sort.

Kamera

index.jpgAz önjelölt Youtube-huszárok biztosan örülnének egy ilyen alkalmazásnak, ha rendesen meg lenne csinálva. De nincs. Alapesetben ugyanis mindig fényképező módban indul, a minimum az lenne, hogy ezt módosítani lehessen. Nem lehet, mint ahogy sok egyéb dolgot sem: alapvető lenne, hogy legalább azt meg lehessen adni, hogy hová szeretnék menteni. A beállítások menüből megint a Gépházba vezet az út, ahol meg lehet adni, hogy melyik meghajtóra történjen a mentés, de külön mappát már nem lehet hozzá tallózni. Ez így vicc. Pontosabban még annak is rossz. Ettől még az abszolút belépő-szintű Movie Maker is jobb és látványosabb dolgokra képes, ráadásul az tudott Youtube-ra vagy Facebookra is exportálni. Kuka...

Kapcsolatok

Ez is komolytalan... Először is baromi ronda, itt tényleg ocsmány a flat design, emellett túl sok funkcióval nem is rendelkezik. Lehet ugyan importálni fiókokat, én egy Gmail fiókot csatoltam be, ahonnan át is hozta a címjegyzékemet, de igazából nem jöttem rá, hogy ez nekem miért is jó. Az, hogy a névjegyeket nem tudom csoportokba szervezni - sőt, a Gmailben megadott csoportokat sem veszi át - pedig nevetséges. Nulla pont.

Naptár

Ez az alkalmazás legalább használható valamennyire és a dizájn sem kétségbeejtő. Képes oda-vissza szinkronizálni a Gmail naptárral, így az Androidos telefonom is pittyen, ha valamilyen bejegyzett időpont közeleg. Amennyit minimum kell, annyit tud, de többet még véletlenül sem.

Posta

A Naptárral integrált levelező szolgáltatás viszont teljes katasztrófa. Nem is értem a programozók koncepcióját, hogy miért egy ilyen hulladékkal álltak elő. Pedig a Microsoftnál valaha tudtak levelező alkalmazást készíteni, én nagyon sokáig az Outlook Express-t használtam, mert éppen azt tudta, amit egy levelező klienstől várok. A Posta alkalmazás viszont pont arra nem jó, amire való lenne. Ez is baromi ronda program túlmértezett kezelőfelülettel és nagyon kevés beállítási lehetőséggel. Ha az embernek csak egy e-mail fiókja van, még csak-csak elmenne, de a második cím felvételekor beüt a krach: egyszerűen átláthatatlan, hogy melyik levél épp hol van. Maradok inkább a jól bevált Thunderbird-nél, és most épp egy bekezdéssel többet vesztegettem erre a programra, mint amit megérdemel.

 Groove Zene

Zenelejátszó program lenne, annak viszont igencsak béna. Régen magam is töltöttem le zenéket a Napsterről archiváltam mp3-ban a megvásárolt CD-imet, de a szélessávú internet korában inkább az online megoldásokat választom, ha zenét akarok hallgatni. A Groove Zene alkalmazással Magyarországról ez egyelőre nem megy. Ettől függetlenül van néhány zeneszám eltárolva a gépemen (majdnem mind saját szerzemény...), amit néha-néha hallgatok. Ahogy a képeim esetében is, a zenéket is mappákba rendezve tárolom, előadó, album szerint almappákba csoportosítva. Ha betallózom a fájlok tárolási helyét, akkor a program automatikusan létrehoz egy listát az előadókról és az albumokról. Ez még nem lenne olyan nagy baj, de ha a zeneszámok nincsenek rendesen felcímkézve, akkor a számcím szerint teszi őket növekvő sorrendbe, a fájlnevekre fittyet hány. A dal adatlapját pedig nem lehet közvetlenül innen módosítani. Ha a fájlkezelőből egy dalt indítok, akkor is mindig az albumok listáját adja ki, ahelyett, hogy az éppen játszott dal adatait mutatná.
Az, hogy teljes képernyős alkalmazás, már meg sem lep, az viszont zavaró, hogy nincs kompakt nézet. Több helyen olvastam, hogy a programot a tálcára téve leáll a lejátszás - én ezt a hibát nem tapasztaltam. Az ötlet tehát alapvetően jó, a megvalósítás pocsék.

o-angry-woman-covering-ears-facebook_1.jpg

Filmek + TV

Sajnos ebbe az alkalmazásba sem tudtam bejelentkezni Magyarországról, offline videolejátszóként pedig inkább egy szót se erről az alkalmazásról: nulla beállítási lehetőség, feliratok kezelésének teljes hiánya - nincs miről tovább beszélni.

Összegzés

A koncepció valószínűleg az lehetett, hogy a telepítés után rögtön lehetőségünk legyen a gépünk mindennapi otthoni használatára. A szándék jó, de mint tudjuk, a pokolba vezető út is jó szándékkal van kikövezve.

Az előtelepített alkalmazások túlnyomó többsége funkciószegény, nagyon kevés szabadságot adnak a felhasználónak a testreszabásban és jellemzően rondán néznek ki (ez mondjuk egyéni ízlés kérdése). A felsorolt programok mindegyikének létezik ingyenesen elérhető, lényegesen jobb alternatívája, igaz hárommal többet kell értük kattintani, de megéri, ha tényleg használni is akarjuk a rendszerünket.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://azenwin10em.blog.hu/api/trackback/id/tr747681842

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Söprögető 2015.08.05. 17:24:22

Ha már kameránál tartunk, nincs valami ötleted, hogy miért nincs benne a win10-emben az a bizonyos arcfelismerős bejelentkezés funkció? Tudom, hogy hol kéne lennie, de ott csak pin, meg jelszó, meg képrajzolós van.

MajdnemAraya · http://azenwin10em.blog.hu 2015.08.05. 21:38:23

@Söprögető: Ez a funkció hardverfüggő, egyelőre tízféle gépen érhető el. Ezek: Dell Inspiron 15 5548, az Acer Aspire V 17 Nitro, a Lenovo ThinkPad Yoga 15, a Lenovo ThinkPad E550, az Asus N551JQ, az Asus ROG G771JM, az Asus X751LD, a HP Envy 15t Touch RealSense Laptop, a Lenovo B5030 és a Dell Inspiron 23 700.

Frencsikó 2015.08.05. 21:57:52

@MajdnemAraya:
"Ha mégsem akarna valaki gépet cserélni csak ezért, 99 dollárért már hozzájuthat egy külön kiegészítőként beszerezhető Intel RealSense 3D kamerához, amivel szintén használható a Windows Hello."
Forrás: hvg.hu/tudomany/20150730_windows10_microsoft_hello

MajdnemAraya · http://azenwin10em.blog.hu 2015.08.05. 22:12:41

@Frencsikó: Lebuktam - én is innen vettem az infót :)

lpt1 2015.08.06. 17:10:48

@Söprögető: Olyan kamera kell hozzá, ami infrát is lát. Az Intel fent említett Kinect+ kamerája infrarácsot vetít, majd azt elemezve jut információhoz a térbeli kiterjedésről. Így nem lehet átverni fotóval :)

Söprögető 2015.08.06. 22:33:15

@lpt1: @MajdnemAraya: Köszönöm a válaszokat. Akkor nekem nem lesz arcfelismerésem így.

Nagy Sándorné Bostai Erzsébet 2015.10.19. 20:39:15

Én meg vagyok lőve. Eddig windows 7 volt a gépemen és minden gond nélkül lejátszotta az mp3-ba konvertált zeneszámokat. Windows 10-re váltottam. Most viszont egyet sem tudok meghallgatni. A groove egyáltalán nem nyitja meg. Mintha ott sem lennének. Adjatok tanácsot mit kell tennem?

MajdnemAraya · http://azenwin10em.blog.hu 2015.11.25. 19:01:20

@Nagy Sándorné Bostai Erzsébet: A Windows Media Player továbbra is része a rendszernek, talán meg kellene próbálkozni azzal.
süti beállítások módosítása