Én és a Windows 10

Az Én Win 10-em

Az Én Win 10-em

Első benyomások - kinézet

2015. augusztus 01. - MajdnemAraya

Ahogy említettem, egy ideje már tesztelgettem a rendszert, így néhány dolog rögtön szemet szúrt.

screenshot-7.jpgAz első a megváltozott bejelentkező képernyő. Nekem alapvetően tetszik a kép, ami fogad, unokahúgomnak viszont nem. Így az ő első kérdése az volt, hogy miképp lehet megváltoztatni? Meglepő, vagy sem, de a Gépház (és a Vezérlőpult) opciói között nem találtam olyan lehetőséget, ahol ezt a képet le lehetne cserélni. Rövid guglizás után találtam meg a BackgroundChanger nevű programot (kattintásra letölthető), segítségével rögtön testre szabható a login screen, ami innentől kezdve akár rózsaszín is lehet.

Frissítés után belépve az első, ami szemet szúrt, az a tálca és az értesítési terület ikonjainak változása. Az értesítési terület alapvetően leegyszerűsödött és emellett egységessé vált, a tarkabarka ikonsereget egy vonalakból álló készlet vette át.

systray.png

Az egyszerűsödés látható a Gépház ikonjain is - és  szándékosan nem használom a letisztult kifejezést, és nem csak azért, mert elcsépeltté vált. A Gépházban egyébként sokszor érzek zűrzavart: ha már ilyen szép új felületet alkottak és egy csomó mindent itt lehet beállítani, akkor miért van az, hogy a régi, jól megszokott Vezérlőpult is ott figyel még valahol hátul, sőt - horribile dictu - a Gépházból is néhány beállító menü egyenesen oda vezet?

gephaz.png

Ami viszont végképp nem tetszett, az az ablakok kinézete. Oké, az 1 pixel széles ablakkeret teljesen rendben van. De mi szükség volt ekkora nagy bumszli kis méret / teljes méret / bezárás gombokat készíteni, ezzel a címsort indokolatlanul megnövelni? Amit nyernénk hasznos ablakterületben a szegély minimalizálásával, elveszítjük a címsor növelésével, másrészt tényleg iszonyat ronda.

A tálcán ott sorakozik - a korábbi Windows verziókból ismert módon - néhány ikon. Ide került alapesetben a keresés ikonja, szerencsére csak az ikon, mert a fejlesztői verzióknál még láttam olyat, hogy a kereső sáv is ott csücsült, eltávolíthatatlanul. Szerencsére a kereső ikonja kikapcsolható, még ha ez elsőre nem is triviális, de azért nincs nagyon elrejtve. A Feladatnézet gomb esetében is első dolgom volt, hogy eltüntessem, mivel én ismerem és szükség esetén használom is a különféle billentyűkombinációkat, ami a Feladatnézet esetén az Alt+Tab. Az itt elérhető virtuális asztalok pedig engem nem hoznak lázba, eddig is megvoltam nélküle, ezután is megleszek. (Zárójelben jegyzem meg: tudom, mi a virtuális asztal, szoktam pl. Linux alapú rendszereket is használni, a régi Gnome 2 felület anno alapból négyet is dobott, de akkor sem érdekelt.)

Ott van még a saját mappa ikonja azoknak, akik nem ismerik a Total Commandert, az Áruház no meg az új böngésző, az Edge indítója, de ez utóbbinak szánok majd egy külön posztot.

No és persze ott a Start menü - de erről is egy külön posztban.

A bejegyzés trackback címe:

https://azenwin10em.blog.hu/api/trackback/id/tr77671378

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tomiska 2015.08.04. 14:21:18

Ha már testreszabás. Az Edge letöltési mappájának megváltoztatáshoz registryt kell túrni:

www.tenforums.com/tutorials/8141-microsoft-edge-downloads-folder-change-windows-10-a.html

Hát...
süti beállítások módosítása